středa 30. března 2011

Jak jsem si šla vyzvednout peníze

Po kafi v Mekáči jsem si řekla, že mám ještě dost času (skoro 6 hodin) před schůzkou na univerzitě, proto jsem se vydala pro peníze.

Z Alexových informací jsem si myslela, že to nebude problém, ale nebyla bych to já, kdybych nějakou těžkost nepřitáhla....to asi abych se nenudila. Jak už jsem předeslala....když člověk táhne asi stokilovej kufr, je město plné schodů a kočičích hlav (zajimavy, že teď když se tak procházím po městě, ty překážky kamsi zmizely).....Takže jsem po vysilující půlhodině dorazila do budovy Collegium Novum. Nádherná nádherná nádherná budova....a to nejenom zvenku.

Její jedinou vadou na kráse je, že jsme si s panem vrátný tak trochu nerozuměli když jsem se anglicky, německy a česky snažila zeptat kam mám jít. Nakonec jsem se sebrala, vyběhla asi třicet schodů, úplně se u toho zpotila a vydala se hledat na vlastní pěst. Nejdřív jsem zamířila do centra ESN, doufala jsem, ze mi poradí. Centrum ESN bylo, jak jinak, v podzemním patře budovy a vedlo k němu strmé schodiště......opravdu se divím, že jsem se tam s tím kufrem někde nešprajcla.

V ESN centru na mě hleděli jako kdyby v životě neviděli cizince. Řekli, že netuší a dali mi mapu Krakova. Při pozdějším zkoumání mapy jsem na zadní straně objevila důležité fráze s fonetickým přepisem jako je např. Chleba. H-leb. To jsou moje játra. To-yest moya vong tro-bah. Hraješ na trumpetu? G-rash na tromp-sah? nebo  Jsem tvůj otrok. Yestem tvoy-im Neah-Vol-nee-kemm. Pěkné, že?

Poté co jsem znova vyvalila kufr do přízemí za neskrývaného zájmu borců z ESN....nedivila bych se, kdyby se sázeli, jestli to dám nb ne....gentlemani :)  jsem trochu prošla budovu, ale bez valného výsledku. Nakonec jsem se vrátila k vrátnice, kde mezi tím proběhlo střídání stráží, takže jsem to zkusila znova, pan vrátný sice posunkoval, že nerozumí, ale odeslal mě někam, kde mi rozuměli. Ti mě zase poslali do Pekao Bank, která jak jinak, sídlí dveře vedle schodů do ESN.

Celá šťastná, že konečně vím kam jít jsem vyrazila k přepážce. Tam paní strasně dlouho zkoumala moje ID a pak prohlásila, že mě tam nemá. Říkám super.

a pokračování příště..........

Collegium Novum z boku

Collegium Novum ze předu

Collegium Novum vevnitř

První část schodů k ESN

Hledané dveře

 

pozn.: Budova je asi 5 kroků od centra a volně přístupná s perfektním WC ;)

3 komentáře:

  1. Skoro jako konvikt - teda vevnitř

    OdpovědětVymazat
  2. jenom trochu větší....asi 8x
    Jinak takových budov mají po Krakově desítky....

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, to WC potvrzuji :-D. Na vánočních trzích jsme ho taky využili :-D

    OdpovědětVymazat