čtvrtek 31. března 2011

Jak jsem se jela ubytovat

Po neúspěšném pokusu vyzvednout si peníze, jsem si sedla před Collegium Novum do parku (plant po Polsky, to slovo se mi strašně líbí) na lavičku.....

.......jak tam tak sedím úplně v háji a rekapituluju si den od ranního vstávání, přes cestu tím prostředkem, pána před nádražím, kočičí hlavy po celém městě a návštěvu banky....pohled mi padl na dříve zmiňovanou mapu, kterou jsem dostala v ESN, přesněji na jednu z důležitých frází a to Můžu hladit tvoje hýždě, prosím? Pro Schem tch-moq oun pog wad-itch tvoy me-yen-key toh-veh-cheque?......napadlo mě "Bože, kam jsem to dojela!?"

Nakonec jsem si řekla "no nic" a šla na tramvaj. Kupodivu jsem trefila hned na poprvé do té správné a dokonce i vystoupila na správné zastávce.........ale cesta byla, jak jinak, úděsná. Miliarda lidí, všichni se někam derou, kufr jako kráva v úzké uličce a na přepážce, oddělující řidiče od cestujících nápis "Lístky ke koupi vzadu ve voze", který jsem si čtvrt cesty překládala......pak jsem asi čtvrt cesty hledala místo, kde teda ten lístek koupit, nakonec jsem to vzdala a zeptala se nějaké slečny, která jako zázrakem uměla anglicky. Ukázala mi automat na lístky uprostřed vozu (což jsem přes tu miliardu lidí před tím nemohla vidět), třetí čtvrtinu cesty jsem strávila tím, že jsem se s tím kufrem snažila dostat k automatu....nakonec jsem to vyřešila tak, že jsem vystoupila, přeběhla k jiným dveřím a znova nastoupila......a nákupem jízdenky, kterých tam bylo asi deset druhů se slovama jako je "Ulgowy"....což doteď nevím co znamená.....bez obrázků, takže jsem rezignovaně něco zmáčkla a vypadl mi lístek. Poslední čtvrt cesty jsem spokojeně jela s vědomím, že mám lístek....aspoň nějakej.....ovšem pouze do té doby než jsem se ho jala studovat a dvě zastávky před výstupem jsem zjistila, že na rubu lístku je obrovský nápis "Pleas validate"......řekla jsem si hm, cvakla lístek a vystoupila.

A tady v tom momentě vznikl můj dojem, že v Krakově si s posloupností čísel nedělají zas takové starosti.....koleje jsem hledala docela dlouho, byla jsem sice ve správné ulici (která jak jsem později zjistila se táhne na kilometry), ale ty čísla prostě nešly po sobě.......měla jsem opravdu velkou chuť chytit ten kufr, mrsknout ho do nejbližšího kontejneru a jet na nádraží.....

.....nebudu vás napínat.......neudělala jsem to :)

....ale to až příště......

Drobná ukázka vskutku rozmanitého vozového parku Krakovské MHD, pozornému pozorovateli jistě neunikne, že na jedné fotce jsou čtyři druhy tramvají různého stáří......mám dojem, že pokaždé, když vidím tramvaj, je to jinej typ......to mě naprosto fascinuje

Konečná stanice Cichy Kacik......teda příjezd k točně

Moje oblíbená tramvajka :)

Asi trochu mladší model

Asi nejmladší model.......a ty mezi tím ještě nemám.

2 komentáře:

  1. Konečně taky něco zajímavého pro mě:-) ale ne, dělám si srandu - všechny tvoje články jsou zajímavé a fakt mě to baví číst:-) A tenhle s tramvajema a dopravou mě zvlášť potěšil:-))) Ale holka, trochu optimismu! ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. tak tedy po posledním článku (4.4.) - upřesňuji - Honza, který sem psal jsem byl já:-)

    OdpovědětVymazat