pátek 8. dubna 2011

Koleje

A jak to vlastně na takových kolejích v Krakově vypadá?

Jak je asi vidět z fotek, zdejší koleje se skládají z buněk, na buňce jsou dva pokoje po dvou postelích. Součástí buňky je koupelna a balkon. Kuchyňka je společná pro víc buněk, mám za to že jsou dvě na patře. V celém areálu není jediná přístupná lednička kam by se daly dát potraviny, podléhající zkáze........což je asi největší problém.......trvalejší obyvatlé kolejí to řeší tak, že si koupí vlastní na buňku......další věc co tady není je odpadkový koš, ale to je detail.

S úklidem je to trochu jinak než na kolejích v ČR, které jsem zatím navštívila......na buňku uklízečky nechodí, takže koupelna a všechno je zcela v režii obyvatel. Co se mi líbí je, že v patře je vždycky jedna místnost s odpadovou šachtou.......sice to tam zcela nevoní.....a trvalo mi dva týdny než jsem si spojila nápys ZSYP CHUTĚ s odpadky, ale vysvětlilo se tím proč na mě vždycky každej tak hleděl, když jsem nesla odpadky do kontejneru před Piast.

V přízemí je vrátnice, xerox, prádelna a menza. V xeroxu a prádelně jsem nebyla. Menzu jsem zmiňovala už dřív. A vrátnice je vrátnice.

Co se mi tady hodně líbí je systém jakým se řeší přespání lidí, neubytovaných na kolejích. Člověk si vyzvedne na vrátnici formulář a nechá všechny na buňce podepsat, že souhlasí s tím, aby tam dotyčný přespal. Jinak všichni bez podpisu musí koleje opustit do 23.00 jinak se prý volá policie....a od 19.00 na vrátnici sedí sekuriťák a tváří se drsně.

Součástí kolejí je hotel. Na hotelovém pokoji je oproti kolejnímu trošku jiné vybavení.....lednička, balené mýdlo, toaleťák, koberec, umělé květiny, hrnečky.........

Hned vedle kolejí dva supermarkety Lewiatan a Biedronka (= Beruška), tři pekárny, pár kroků trh s čerstvou zeleninou, dvě autobusové zastávky a kousek tramvajová......a co je důležité, dokonce automat na jízdenky v angličtině.

Nádhera :)

1 komentář:

  1. Podle toho odkazu, co jsi měla v tématu \"kdy se kdo staví\", sem myslel, že to sou koleje. Teď až sem si přečetl \"jak jsem se ubytovala\", musím říct, zlatá Karviná :-D. Ten odpad z té sprchy je elitní

    OdpovědětVymazat