pondělí 4. dubna 2011

Přežraní holubi

Na co v Krakově bez nejmenší pochybnosti určitě narazíte jsou holubi. Jsou všude.

Ne že by jich bylo nějak přehnaně moc, Trafalgar square v Londýně nebo náměstí sv. Marka v Benátkách je určitě víc přeholubováno......spíš mě udivuje, že je tady každý krmí......s takovou intenzitou, že to ani nestačí sezobat. Na náměstí jim nechávají téct vodu z takových malých vodovodů, odkud se čerpá voda pro koně, vozící turisty po náměstí. Večer pro ně nadrobí a vyhodí neprodané pečivo za stánek, u jednoho paneláku kousek od kolejí je pro ně postavené krmítko jak kráva (asi něco jak mám pro kočky doma).......nepochopím.

Všude jinde v jiných městech se jich snaží zbavit, ale tady ne. Místo toho natáhnou síť na každý balkon kolejí, aby tam holubi nemohli.

Spolubydlící tvrdí, že koho v Krakově neposral holub, není tím městem pokřtěnej........tak ještě zatím nejsem, ale už jsem viděla slečnu co si to vyčesávala z vlasů.

Dalším častým městským zvířátkem jsou v Krakově kavky. A je zajímavé, že ačkoliv holuby najdeme všude, kavky se drží u univerzitních budov. V parku před Collegium Novum je asi miliarda hnízd. No ne nadarmo se říká, že jsou to nejchytřejší ptáci.

Co v jsem v Krakově ještě za těch čtrnáct dní neviděla jsou poštolky......což mě překvapuje, protože vysokých budouv s různými výklenky habaděj, obézních holubů jenom si vybrat........zvláštní.

Holubi před Sukenicí

Holubi u kohoutku pro koně

Krmení holubů na náměstí

Myslela jsem, že jsem vyfotila i kavky, ale asi ne, takže to v nejbližších dnech napravím.

 

pozn.: právě teď mi tady jeden neuvěřitelně otravnej vyžranej holub sedí na parapetu a řve jak tur a nechce se nechat odehnat........jak u nás v kanclu.....

Žádné komentáře:

Okomentovat