úterý 17. července 2012

Jak jsme byli v Newhavenu

V sobotu jsme celkem neplánovaně byli na výletě v Newhavenu a to tak neplánovaně, že jsem si nevzala ani foťák ani vhodnou obuv.

Tím pádem fotky nejsou, ani text o městě v češtině jsem nenašla, takže mi budete muset věřit :)

V Newhavenu je velký vlnolam, kterým se dá za příznivého počasí (což tady už pár měsíců......minimálně po tu dobu co jsem tady.......nebylo) jít až hezký kus na otvřené moře k majáku.......to je plán na někdy jindy až bude hezky.

Dál tam mají pevnost z doby druhé světové války, která je zapuštěná do křídových útesů nad pláží a údajně skrývá docela dlouhé katakomby......to je taky plán na někdy jindy, protože jsme trošku spěchali a neměla jsem vhodnou obuv na šplh po útesech ("Beru si jenom balerínky, budem někde turistit?" "Neeee."......nutno podotknout, že stály 3 libry, což si každý asi představí jak kvalitní obuv to je.......) a taky jsme každý v nějakých těch pevnůstkových katakombách byli (Jeseníky a spol.).

V neposlední ředě se návštěvník může pokochat krásnou pláží s valouny (jak jinak......velice fajn v balerínkách za 3 libry) s výhledem na bílé křídové útesy v dálce (útesy před Seven Sisters) a nad hlavou......prostě nádherná JV Anglie.

Dobrá věc je, že člověk může dojet autem až k pláži a za 2 libry parkovat celý den. Blízko je ještě pub (který jsem zapomněla jak se jmenuje) s kobercem na zemi (jak to asi musí vypadat v zimě, napadlo mě a pak jsem si sama odpověděla......nemají sníh), stylovým interiérem (2. světová a hrdé britské námořnictvo), obrovským středoasijským hafanem (který se ke mě okamžitě přišel nechat pohladit), návodem na A4 jak se nechovat k obsluze pubu na záchodě a psím menu, které zahrnuje např. vepřové ouško za libru nebo žužlací tyčinku za 50p (tap water zdarma).

Výlet byl parádní a Newhaven vřele doporučuju (vhodnou obuv a foťák s sebou).

2 komentáře: