pondělí 16. července 2012

Jak jsme málem otrávila Husseina

Jak už jsem možná někde psala, v kanclu jsme se docela sžili. Všichni jsou na mě tady fakt hodní, proto jsem se rozhodla, že uspořádám ochutnávku českého pečiva. Nejdřív jsem si rozmyslela co je typicky české (koláče), co bych zvládla upéct (Honzovy buchty) a na co budu mít ingradience (štrůdl).

Sehnat ingradience na Honzovy buchty jsem se nažila (sice ne usilovně, protože nějak nebyl čas), ale povidla nejsou, mletý mák taky ne (mlýnek na mak naše domácnost kupodivu nevlastní) a tvaroh je jenom nesplněný sen (možná v Polském sklepu, ale tam jsem se nedostala).

Proto jsem se tedy rozhodla pro variantu štrůdl z listového těsta (já vím, že je to import z Německa.....no ale co). Jak se to dělá snad popisovat nemusím......(rozválíme listové těsto a na něho dáme nastrouhaná jablka se skořicí a pečeme potřené vejcem do zlatova). Nejhorší okamžik pro mě asi nastal, když jsem se odhodlávala, že ho ochutnám, protože štrůdl fakt opravdu nejím, ale hecla jsem se nakonec......a jo, mělo to štrůdlovitou chuť. Však taky zmizel téměř okamžitě a celému kanclu chutnal.

Druhým pečivem byl Český chleba, protože na ten britský blaf jsem se už nemohla ani dívat. Tady bych ráda poděkovala neznámé paní která mi asi zachránila život tímto receptem, který jsem si náležitě upravila pro britské poměry......tj. wholemeal flour (celozrnná mouka) místo žitné mouky a dva sáčeky sušených kvasnic místo 84 g.

Rozhodla jsem se podávat chleba se sádlem, které jsem tak hloupě koupila místo másla už před tím, čímž jsem málem zapříčinila otravu vepřovým místního muslima......jak jsem měla vědět, že je praktikující, když pije alkohol.......a jak jsem měla vědět, že nikdo neví co je to sádlo......

Nakonec byla celá krize, včetně kulturního nedorozumění, zažehnána a všichni se shodli, že ten chleba je vynikající (nechválím sebe, chválím recept) a dokonce jsem dostala objednávku na chleba od Řecké kolegyně Eleni. V pondělí (tedy dnes) jsem jí ho přinesla........a ostatní v kanclu jí ho sežrali.......takže jí budu muset udělat další :D


Chlapcům v našem bytě taky chutnal (Pavel málem zadržoval slzy, když viděl a cítil čerstvý chleba), takže začínám rozjíždět biznis.......Bářina Pekárna ;)
 

4 komentáře:

  1. Ještě jsi jim měla na to sádlo dát cibuli to by teprve čuměli.Cleba vypadá parádně.Úplně vidím jak voní.VH

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to ani nemusíme vozit, že?
    hh

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo, dobře tyyyyyyyyyyyyy :))) Tím štrůdlem jsi mě inspirovala, nakoupím nějaká jablka, i když teď je tady spíš období meruněk. A taková bublanina by taky nebyla od věci ;)) Každopádně jsi frajerka, neb nejen suroviny, ale i cizí trouba jsou pořádná výzva ;)
    Alena

    OdpovědětVymazat
  4. VH: Trochu jsem o tom chvilku přemýšlela, ale došla jsem k závěru, že sádlo bude dostatěčným školem (a taky bylo).

    HH: Jasně že musíte.

    Alča: Tak meruňky bych si teda dala :) Koupila jsem si teď v supermarketu, ale nic moc za ty prachy......jinak děkuju za uznání, od profíka se to hodně cení :)

    OdpovědětVymazat