čtvrtek 5. července 2012

Chocolate Caramel Shortbread

Před nějakou dobou jsem opět sáhla po suvenýru ze Skotska a u příležitosti návratu Igora (pro kterého už nikdy nic neupeču) jsem se pokusila udělat následující dobrotu.....

Co potřebujeme na korpus: 115 g másla, 175 g hladké mouky, 55 g golden caster cukru.

Co potřebujeme na karamel: 175 g másla, 115 g golden caster cukru, 3 lž golden syrupu, 400 g (j, opravdu g ne ml) condensed (kondenzovaného.....není kondenzované jako kondezované, viz dále) mléka.

Co potřebujeme na polevu: 200 g čokolády.



Všechny ingredience jsem měla doma (nebo jsem si to alespoň myslela), takže jsem začala péct. V receptu je napsáno, že se mají vzít všechny ingredience na těsto a vložit do kuchyňského robota. Experimenálně jsem ověřila, že to jde i rukou. Až se začne těsto decentně lepit k sobě, natlačí se do vymazané nádoby (tady jsem použila novou vychytávku, kterou jsem objevila v libráči a to pečící papír, který ale není papír, ale látka asi ze silonu nb nevím z čeho, nicméně je to parádní) a nechá péct v troubě do zlatova případně 20 - 25 min na 180°C.









Pak přišel Marek a upozornil mě na zradu ve formě rozdílu mezi condensed (= kondezované) a evaporated (= kondenzované) mlékem. Což se samozřejmě stalo nevyhnutelné a to, že jsem měla to špatné. Po krátké úvaze (co s tím těstem) a hledání rozdílu na netu (dyť to je jenom slazené/neslazené) jsem se rozhodla, že použiju to co je. Nebyl to úplně nejlepší nápad.


Protože to mělo sice karamelovou chuť, ale ne konzistenci, takže jsem se rozhodla zahušťovat. Nejdřív jsem to zkusila s moukou.....neúspěšně, mouka vytvořila betonové hrudky. Celou směs jsem pak přecedila přes sítko na čaj a vymýšlela co s tím. Pak jsem tam nasypala zbytek mletých mandlí z Fudge Caku, to nebylo dost. Byla jsem v koncích, když přišel Marek s geniálním nápadem nadrobit tam sušenku......použila jsem kupovaný shortbred, který jsem čirou náhodou měla. A ono to zabralo.......v podstatě.






Karamel se pak natře na těsto a nechá vychladit, potom se na něho natře ještě rozpoštěná zchládlá čokoláda. Celé se to dá do ledničky, aby to ztuhlo......což se podařilo jenom částečně, no ale aspoň něco. Pak se to celé nakrájí na malé kousky hodně ostrým nožem. Tady mě opět zradil karamel a vzhledem k tomu, že nemohl dostatečně ztuhnout, špatně se to krájelo a výsledek je na další fotce......







Nutno ovšem podotknout, že ač to vypadá tragikomicky, na chuť si nikdo nestěžoval.....

Jak by to správně mělo vypadat?


1 komentář: